Reklama

Edu3Dkacja powstała z myślą o prowadzeniu innowacyjnego kształcenia dzieci i młodzieży z zakresu projektowania 3D, drukowania 3D i skanowania 3D. Jeje twórcy zauważyli wzrastającą potrzebę edukowania przyszłych pokoleń inżynierów. I zaproponowali nowy wymiar edukacji dla dzieci i młodzieży, którq rozwija wyobraźnie przestrzenną, w sposób praktyczny uczy nowoczesnej technologii, a tym samym zapewnia dobry start w przyszłość. Realizujemy warsztaty, pokazy i zajęcia stałe.


Na zajęciach dzieci: 

  • Poznają podstawy modelowania brył i elementów przestrzennych w programach do projektowania 3D.
  • Tworzą projekty w programach komputerowych, które są gotowe do wydrukowania w technologii FDM.
  • Otrzymują swoje wydruki na kolejnych lekcjach, widząc dokładne efekty własnych starań.
  • Zgłębiają światowe zastosowania druku 3D m.in. w przemyśle, medycynie i przetwórstwie.
  • Uczą się wymiarowania, nazywania i tworzenia konstrukcji.
  • Tworzą modele zabawek, pomocy naukowych i figurek o różnym stopniu trudności.
  • W ramach zajęć poznają inne technologie, z którymi pracujemy na co dzień: takie jak długopisy 3D, skanery, okulary VR, robotyka X-kit, drukowanie czekoladą oraz pracę ze sztuczną inteligencją (AI). Wplatamy te elementy do cyklu rocznego w zależności od zaawansowania grupy.
  • Poza zajeciami stałymi prowadzone są jednorazowe i cykliczne warszaty i pokazy z wyżej wymienionych technologii zarówno dla przedszkolaków jak i uczniów szkół podstawowych.

Zajęcia w modelu Edu3Dkacji prowadzone są już cyklicznie od 2014 roku. Wzięło w nich udział kilka tysięcy dzieci. Wielu rodziców ma świadomość, że kreowanie nawyków i zainteresowań oraz rozwój wyobraźni przestrzennej na etapie szkolnym, może mieć znaczący wpływ na przyszłość dziecka.

Przykładowymi zawodami przyszłości są: specjalista druku i modelowania 3D, architekt, inżynier projektu, projektant wzornictwa przemysłowego, ekspert stomatologii cyfrowej. Trenerzy prowadzący zajęcia z proponowanych twórców tej metody technologii krok po kroku oswajają dzieci z ich zastosowaniem i możliwościami. Od realizowania pokazów, warsztatów cyklicznych i jednorazowych obejmujących technologię: projektowania i druku 3D, po lekcje z wykorzystaniem okularów wirtualnej rzeczywistości, z długopisami 3D, skanerami, robotami oraz mikrokontrolerami dla uczniów szkół podstawowych ponadpodstawowych, ale też przedszkól.

Jakie kompetencje przyszłości kształtują te zajęcia:

  • Adaptacyjność i elastyczność
  • Samodzielność i inicjatywa
  • Świadomość cyberbezpieczeństwa
  • Myślenie przestrzenne
  • Tworzenie i rozwijanie własnych pasji
  • Odpowiedzialne korzystanie z technologii
  • Umiejętności cyfrowe
  • Myślenie krytyczne
  • Rozwiązywanie problemów
  • Analiza i logiczne myślenie
  • Kreatywność i innowacyjność
  • Rozwijanie wyobraźni
  • Komunikacja i współpraca

https://edu3dkacja.com/